Friday 9 March 2012

Stage = Praktika = Töövarjupäevad

Üleeile ja eile, ehk siis 7. ja 8. märts tegi terve 6. klass( välja arvatud tehnika klass) töövarju. ..(eesti keeles ei kõla see üldse nii hästi kuidagi). . Juba aasta alguses oli teada, et kellegi, millegi peab otsima. Ma kohe üldse ei teadnud, mis ma teha tahaks. Põhimõtteks siis siiski näha mingit ametit, millest sa reaalselt huvitatud oled. Aga ma ju üldse ei tea, või noh, ma tean, millest ma huvitatud olen, aga ma olen huvitatud liiga paljudest asjadest, et täpselt teada, mida võtta hobina ja mida edasi arendada. Või siis leida üldse midagi uut, millele ma kunagi mõelnudki ei ole. 1 kuu enne töövarjuks minemist siis pidi otsustama hakkama. Ühel õhtusöögil hostisa küsis siis, et no, ütle siis mis sulle meeldeb. Ma siis hakkasin laduma, et no ja, keeled meeldivad nagu ja, ja kunst üleüldiselt  ehk siis muusika ka. Siis ta ütles, et no, ma tunnen üht dirigenti, sa võid ju tema juurde minna. Ma siis mõtlesin, et no, miks mitte, Et ma ei tea, kas ma just dirigendiks saada tahan, aga miks mitte seda elukutset näha, võib ju huvitav olla. Aga samas, see ei olnud üldse kindel, et tal nendel kahel päeval midagi on. Hostisa oli siis teda kuskil kohanud ja dirigent oli öelnud, et no, ma veel ei tea, aga kui midagi ei ole, siis lähen ma Kadriga tennist mängima. .. Mis siis, et mina tennisest midagi ei tea, pole kunagi mänginud. Ausaltöeldes hakkan ma praegu mõtlema, kas ma olen tennise reketit üldse käeski hoidnud.
Igaljuhul, peatselt tuli välja, et tal nendel kahel päeval ikka on midagi. Et esimene päev on proov ja teine päev kontsert Brüsselis. Nii viisi tundus päris hästi valitud praktika - mis ma just avastasin  et "stage" otseselt tähendab google translate'ist. Aga tegelikult sobib selle teemaga siin töövarji ka kokku. Igal juhul mõtlesin, et kui ta on dirigent, siis kindlasti on tema kohta internetis mingit informatsiooni. Et uurida, kes ta on ja mis ta teeb täpsemalt. Mis ma leidsin oli see, et ta on brassi dirigent. Ehk siis kõik vaskpuhkpillid. No toretore, ma juba eeldasin, et orkester tähendab ikka kõike viiuleid ja tšellosid ja klarneteid. Mitte et mul vaskpuhkpillide vastu midagi oleks. Lihtsalt.. koos kõikide keelpillidega jne on see palju rohkem tasakaalus. Nojah, mis teha. Mine tea, ehk hakkab mulle brass orkester veel meeldima.

Mõni nädal hiljem kohtas hostisa jälle seda dirigenti ja mis ma järelkajana siis kuulsin oli see, et hostisa oli nii muuseas küsinud, et mis pille tema orkestris siis mängitakse ka. No ja siis ta oli vastanud, et kõike - et viiuleid, klarneteid, tšellosid jnejnejne. Ju siis on tal mõne teine orkester veel..

No comments:

Post a Comment